Amsta biedt ondersteuning aan Amsterdammers die niet langer zelfstandig of met hulp van hun naasten kunnen functioneren. Amsta biedt aan hun zorg, wonen en welzijn; zowel op één van de dertig locaties in de stad als bij mensen thuis. De kernwaarden van Amsta zijn professioneel, persoonlijk, praktisch en liefdevol. Deze kernwaarden vormen de grondslag voor de visie van Amsta, het meerjarenbeleid en de praktijk van de dagelijkse werkvloer.
Diversiteit medewerkers en cliënten
Bij Amsta werken zo’n 2.200 medewerkers en ca. 500 vrijwilligers. De medewerkers zijn verspreid over 80 teams, die weer deel uitmaken van 35 clusters. Amsta is een 24-uursbedrijf, waar zorg altijd doorgaat. De zorgmedewerkers van Amsta vormen een afspiegeling van Amsterdam. De cliënten van Amsta zijn bijna net zo divers als de zorgmedewerkers en vormen een staalkaart van de diversiteit van Amsterdam.
Op-en-top Amsterdamse organisatie
Deze diversiteit zorgt voor een op-en-top Amsterdamse organisatie, maar zorgt ook voor stevige dilemma’s en lastige situaties in de praktijk.
In dit traject met Amsta zijn we samen met medewerkers tot een inclusieve werkcultuur én concrete handvatten voor in de praktijk gekomen.